آموزش زبان ژاپنی در 8 مرحله

1. خواندن هیراگانا را بیاموزید

یادگیری زبان ژاپنی برای مبتدیان ممکن است قدم بزرگی به نظر برسد – و اینطور است، اما برداشتن آن یک قدم فوق العاده است!

یکی از موضوعات اساسی که هنگام شروع یادگیری ژاپنی باید به آن پرداخته شود، یادگیری خواندن هیراگانا است. هیراگانا یکی از عناصر سیستم نوشتاری ژاپنی است، بنابراین یادگیری آن یک مهارت بسیار مهم است.

خبر خوب این است که این کار سختی نیست. منابع بسیار خوبی برای زبان آموزان مبتدی وجود دارد.

ویدیوهای یوتیوب مکانی ایده آل برای آشنایی با هیراگانا هستند.

این کتاب به نام «در 1 ساعت همه هیراگانا را بیاموزید» به موارد ضروری، از جمله تنوع فونت می‌پردازد.

نکته جالب در مورد این ویدیو این واقعیت است که از تصاویر شیرین برای کمک به یادگیرندگان برای به خاطر سپردن اشکال مختلف استفاده می کند. همچنین، آزمون هایی برای سنجش پیشرفت وجود دارد.

منابع مطالعه به فراگیران امکان تمرین هیراگانا را می دهد.

این سایت به زبان آموزان اجازه می دهد تا سرعت یادگیری را تعیین کنند. تعداد هیراگانا را برای مطالعه انتخاب کنید و آن ها به نقاط کانونی درس تبدیل می شوند. داشتن یک گزینه انفرادی عالی است!

بخشی از یادگیری هیراگانا نوشتن آن راحت است. دانلود و چاپ برگه های تمرین نوشتن هیراگانا به شما کمک می کند تا از طریق دستورالعمل های گام به گام و تکرار با زبان ژاپنی راحت شوید.

2. با کاتاکانا آشنا شوید

کاتاکانا جزء دیگری از سیستم نوشتاری ژاپنی است که باید بخشی از برنامه ژاپنی مبتدی باشد.

ویدیوهای یوتیوب نیز آموزش عالی در مورد این موضوع ارائه می دهند.

“چگونه الفبای کاتاکانا را بخوانیم و بنویسیم” با موارد ضروری آغاز می شود، از جمله نوع قلم و کاغذی که برای آسان کردن این فرآیند استفاده می شود. ضربات هر کاراکتر را به آرامی نشان می دهد تا زبان آموزان بتوانند آن را دنبال کنند.

هنگامی که بازی ها درگیر می شوند، یادگیری به نوعی تعامل بیشتری دارد. بازی های کاتاکانا وجود دارد که به یادگیرندگان سرگرمی و تمرین زیادی می دهد!

مبدل تایپ نیز یک منبع مفید برای زبان آموزان تازه کار ژاپنی است. این یک ابزار شگفت انگیز است و استفاده از آن آسان است – به سادگی یک کلمه را تایپ کنید و مبدل کلمه و کاتاکانای آن را نشان می دهد!

3. با کانجی آشنا شوید

مجدداً، YouTube منابع شگفت انگیزی را برای زبان آموزان تازه کار ژاپنی فراهم می کند .

“Learn Kanji with Vocab for Beginners” دارای نقشه ها و توضیحات عالی است.

تمرین برای زبان آموزان مبتدی ژاپنی ضروری است. افزودن تمرین فلش کارت کانجی به یک برنامه مطالعه راهی تقریباً بی‌دردسر برای تقویت مهارت‌ها است.

سایت هایی مانند Study Kanji کار بسیار خوبی در آوردن  کانجی اولیه به زبان آموزان انجام می دهند. از آنها برای امتحان مهارت های خود استفاده کنید (در صفحه یک امتیاز آور وجود دارد) یا فقط برای یادگیری. هر دو روش مفید است!

4. یک واژگان اصلی بسازید

هنگامی که برای آموزش زبان ژاپنی مبتدی به خود سفر می کنید، یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که یک واژگان اصلی بسازید.

این واژگان اساسی برای خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن ضروری است. این چیزی است که به شما امکان می‌دهد مهارت‌های خود را بر اساس آنچه قبلاً می‌دانید ایجاد کنید – یعنی واژگان اصلی.

انجام این کار دشوار نیست.

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای ایجاد واژگان اصلی، یادگیری برخی «واژه‌های قرضی» است – این‌ها کلماتی هستند که آنقدر به کلمات انگلیسی نزدیک هستند که یادگیری و استفاده از آنها بسیار طبیعی است. نمونه ای از این ایده در کلمه دوربین دیده می شود:

カメラ (かめら) (دوربین)

برای ساختن این واژگان اصلی با اصول اولیه شروع کنید. در مورد نکات مکالمه ای که برای معرفی خود استفاده می کنید فکر کنید، بگویید “لطفا” و “متشکرم” یا برای پاسخ به سوالات.

こんにちは (سلام)

はい (بله)

فلش کارت های ژاپنی یک منبع عالی برای یادگیری لغات پایه هستند. استفاده از آنها می تواند سرگرم کننده باشد، به خصوص اگر خود را به چالش بکشید تا تعداد معینی از کلمات یا عبارات را هر روز یاد بگیرید.

5. تلفظ اصلی زبان ژاپنی را یاد بگیرید

زبان آموزان مبتدی ژاپنی باید زمان و انرژی خود را روی یادگیری تلفظ ژاپنی متمرکز کنند.

یک فرهنگ لغت تلفظ خوب ضروری است. راهنمای تلفظ فوروو یک منبع فوق العاده برای هر زبان آموز ژاپنی است، نه فقط مبتدیان.

موضوعات ضروری مانند احوالپرسی، مد و موارد دیگر و همچنین عبارات مفید سفر را ارائه می دهد. علاوه بر این، برای یافتن یک کلمه خاص، استفاده از نوار جستجو آسان است. تمرین تلفظ با این سایت یک نسیم است!

وب سایت Japanese Professor به وضوح قوانین تلفظ ژاپنی را توضیح می دهد. جداول و یادداشت‌ها در زمین، املا و سایر حقایق مرتبط، بینش زبان‌آموزان ژاپنی مبتدی را در مورد زبان ارائه می‌دهند.

یک برنامه کاربردی ژاپنی یک روش تلفن همراه برای تمرین تلفظ در هر زمان است. برنامه هایی مانند این به زبان آموزان این فرصت را می دهد که اوقات فراغت خود را با یادگیری زبان پر کنند. من برنامه های زبان را در تلفنم نگه می دارم تا واژگان و مهارت های گفتاری را تمرین کنم!

“Learn Japanese Phrases and Words”

استفاده از این برنامه سرگرم کننده است— طوطی ژاپنی زبان روشی برای ارائه کلمات و عبارات است، و این فقط یک افزونه سرگرم کننده برای هر برنامه آموزشی است!

همچنین به من یادآوری می کند که تکنیک “طوطی کردن” (تکرار ژاپنی بعد از صحبت کردن) نیز یک روش فوق العاده برای یادگیری تلفظ است!

این برنامه به اتصال به اینترنت نیاز ندارد، بنابراین این یک منبع یادگیری خارج از شبکه است که تمرین تلفظ ضروری را تقریباً در هر کجا به ارمغان می آورد!

6. با ذرات اساسی آشنا شوید

زبان ژاپنی واحدهای دستور زبان کمی به نام “ذرات” دارد که کلمات را در یک جمله به یکدیگر متصل می کند. آنها نقشی را که هر اصطلاح در جمله ایفا می کند مشخص می کنند و به تقسیم جمله به بخش ها کمک می کنند.

در اصل، آنها ملاتی هستند که آجرهای ژاپنی را کنار هم نگه می دارند.

من نمی توانم به اندازه کافی روی این موضوع تاکید کنم: یادگیری ذرات ژاپنی در مراحل اولیه باعث صرفه جویی در ساعت های بیشماری می شود که در این زبان بیشتر پیش بروید.

به عنوان مثال، اجازه دهید به ذره は نگاه کنیم.

برای شروع، اگرچه شخصیت هیراگانا “ha” است، اما در واقع مانند شخصیت わبه عنوان “wa” خوانده می شود.

は نشانگر موضوع در یک جمله ژاپنی است، به این معنی که نشانگر چیزی است که گوینده می خواهد روی آن تمرکز کند . به این ترتیب، اساسی ترین جمله ژاپنی به این صورت خواهد بود:

X は Y です.

X Y است.

با این حال، علامت گذاری موضوع تمام کاری نیست که は انجام می دهد. می تواند تضاد را در یک جمله و همچنین قبل از یک فعل منفی نشان دهد.

اطلاعات زیادی در این یک شخصیت کوچک وجود دارد!

یک ذره بسته به متن جمله می تواند کارهای مختلفی انجام دهد. با یادگیری ذرات، دقیقاً خواهید فهمید که هر کلمه در یک جمله چه نقشی دارد.

چه نشانگر موضوعی مانند は، یک نشانگر مکان مانند に یا نشانگر شی を باشد، مطالعه ذرات ژاپنی باید یکی از اولین خطوط در لیست مطالعه شما باشد!

7. ساختار جمله ژاپنی را بیاموزید

قاطی شدن در ترتیب کلمات جدید یک زبان خارجی، به خصوص در زبانی از یک خانواده زبانی دیگر، آسان است.

ساختار جملات ژاپنی می‌تواند بسیار عجیب باشد، اما با تقسیم آن به بخش‌های اصلی آن، متوجه خواهید شد که یک منطق ثابت و منسجم برای جملات ژاپنی وجود دارد.

همانطور که هر معلم مقدماتی ژاپنی به شما خواهد گفت، جمله اصلی ژاپنی به عنوان “فعل مفعول موضوعی” تنظیم شده است.

این بدان معنی است که بر خلاف ساختار “Subject Verb Object” انگلیسی، فعل در انتهای جمله می آید. خبر خوب این است که تقریباً هر چیزی می تواند فاعل یا مفعول باشد – آنچه که بسیار مهم است این است که فعل آن را تمام کند.

بیایید به یک جمله ژاپنی نگاه کنیم تا ببینیم چگونه با هم ترکیب شده است.

私はパンを食べます。(わたしはパンをたべます)

من نان میخورم.

موضوع، “私” ابتدا مطرح است. این به این اشاره دارد که چه کسی یا چه چیزی این عمل را انجام می دهد.

بعد شیء است، “パン” چیزی که روی آن عمل می شود.

و در نهایت، فعل “食べます” را داریم که عمل واقعی جمله است.

این همان جایی است که ذرات به کار می آیند.

は و を در جمله بالا به احترام فاعل (私) و مفعول مستقیم (パン) جمله را مشخص می کنند. با قرار دادن هر ذره در جای مناسب خود، موضوعات و اشیاء به وضوح تعریف می شوند و آماده هستند تا فعل آنها را در یک کمان کوچک و مرتب بپیچد.

تمرین کنید که با این سبک جدید جملات آشنا شوید و در کمترین زمان متوجه خواهید شد که همه چیز به کجا می رود.

8. احوالپرسی و عبارات اساسی را بیاموزید

شما آن کتاب های کوچک عبارات پایه ژاپنی برای گردشگران را دیده اید، درست است؟ همه این چیزها به دلیلی وجود دارد – آنها ملزومات مطلق زبان هستند!

وقتی ژاپنی را یاد می گیرید، طبیعی است که بخواهید فوراً آن را صحبت کنید، و کم کردن عبارات اصلی ژاپنی راهی فوق العاده برای شروع است.

هر زبان مادری می‌تواند منظور شما را بفهمد و پایه‌ای برای ایجاد مهارت‌های آینده شما فراهم می‌کند.

سعی کنید با سلام های ساده شروع کنید، مانند:

お元気ですか (おげんきですか، چطوری)

おはようございます (صبح بخیر)

سپس آن را با عبارات اساسی دنبال کنید .

اینکه بتوانید بگویید これは何ですか (これはなんですか، این چیست) بهترین راه برای درخواست از کسی است که به شما بگوید نام ژاپنی یک شی چیست!

ابتدا با آموزش عبارات اولیه ژاپنی، توانایی شروع صحبت کردن به زبان ژاپنی واقعی را به دست خواهید آورد. و به محض شروع، خواهید دید که می خواهید بیشتر بیاموزید!

آموزش زبان ژاپنی

نحوه انتخاب منابع یادگیری زبان ژاپنی: 8 مواد آموزشی

ژاپنی مبتدی را به خودتان بیاموزید

اول از همه، شما باید از طیف متنوعی از منابع استفاده کنید.

برخی از ابزارهایی که استفاده می‌کنید به شما در آموزش واژگان کمک می‌کنند، در حالی که برخی قادر خواهند بود گرامر شما را آموزش دهند.

برخی از آنها در حین یادگیری برای شما نقاط مرجع معتبری خواهند بود، در حالی که برخی دیگر روش های واقعی هستند که برای یادگیری استفاده می کنید.

وقتی نوبت به یادگیری می رسد، هرکس روش های ترجیحی خود را دارد. برخی از افراد هستند که با تکرار اختصاصی خوب یاد می گیرند. دیگران باید از طریق قافیه یا از طریق روایت یاد بگیرند.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که بدانید چه چیزی برای شما مفید است.

اگر به دنبال چیزی برای تکمیل آموزش سازمان‌یافته در کلاس هستید، احتمالاً روش‌های یادگیری به کار رفته در کلاس را به همان اندازه مؤثر نمی‌بینید.

توصیه من به شما این است.

از هر ماده ای که برای استفاده انتخاب می کنید، این مزیت را دارید که محدودیت زمانی و موعد مقرر برای تکالیف شما وجود ندارد.

معلم شما شما را تماشا نمی کند!

بنابراین، تا جایی که می توانید خودتان را به کار بگیرید . بار اول چیزها را به اندازه کافی خوب بیاموزید که بعداً مجبور نباشید به عقب برگردید و تجدید نظر کنید.

اینها ابزارهای مختلفی هستند که من برای یادگیری ژاپنی استفاده می کنم.

از بعضی از آنها بیشتر از بقیه استفاده می کنم. من قصد ندارم به شما بگویم که کدام یک  بهتر عمل می کنند ، این چیزی است که شما باید خودتان آن را پیدا کنید. اما با ارائه توضیحات من در مورد برخی از آنها، امیدواریم این یک نقطه شروع به شما باشد.

1. کتاب

GENKI I: یک دوره آموزشی یکپارچه در زبان ژاپنی ابتدایی (نسخه انگلیسی و ژاپنی)اکثر مردم یکی از دو سری کتاب به زبان ژاپنی را انتخاب می کنند. آنها 「みんなの日本語」Minna no Nihongo (ژاپنی برای همه) وげんき」Genki (نشاط).

اگر در کلاس ژاپنی شرکت می کنید، احتمالاً در حال حاضر از یکی از این کتاب ها استفاده می کنید. اتفاق نظر کلی این است که هر دو کتاب بسیار خوب هستند، اما اگر در مورد یادگیری ژاپنی جدی هستید، و اگر آماده هستید که بخش زیادی از وقت خود را به صورت روزانه کنار بگذارید، Minna no Nihongo کتاب مناسب شماست. .

حتی اگر تصمیم دارید از آن یاد نگیرید، مرجع بسیار خوبی برای زبان ژاپنی است.

Minna no Nihongo بسیار دقیق است. این به شما می آموزد که چگونه درس های خود را در موارد مختلف، حتی در موارد غیرمعمول یا غیرمنتظره به کار ببرید.

با نگاهی به Genki ، احساس می‌کنم که این کتاب واقعاً هدفش ارضای کنجکاوی من در مورد ژاپنی نیست. اگر در مورد کاربرد مبهم دستور زبان ژاپنی تعجب می کنم، پاسخ تقریباً همیشه بیشتر در Minna no Nihongo است.

همانطور که گفته شد، اگر زمان زیادی برای متعهد شدن به یادگیری به تنهایی ندارید، Genki ممکن است کتاب مناسب شما باشد.

تمرینات آن کوتاه تر و کمتر درگیر هستند. این به شما می آموزد که چه چیزی برای ادامه دادن به زبان ژاپنی نیاز دارید و به ساعت های زیادی در هفته نیاز ندارد. ممکن است انگیزه ماندن با Genki بسیار ساده تر باشد .

البته، ده‌ها کتاب دیگر برای مطالعه وجود دارد، مانند Teach Yourself Beginner’s Japanese . آموزش ژاپنی به خودتان فقط به یک سریال محدود نمی شود! در اطراف خرید کنید و ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

2. فیلم های زیرنویس

آیا می دانستید که بسیاری از اروپایی ها انگلیسی را از طریق فیلم و تلویزیون یاد می گیرند؟

همانطور که فرهنگ آمریکایی در چند دهه گذشته به سرعت گسترش یافته است، زبان انگلیسی نیز گسترش یافته است. به عنوان یک زبان غیر بومی، من خودم زبان انگلیسی را عمدتاً از طریق فیلم ها و سریال های آمریکایی یاد گرفتم.

با روشن کردن زیرنویس‌ها، در نهایت می‌توانم بفهمم که چگونه کلمات با هم قرار می‌گیرند و جملات را تشکیل می‌دهند. مطمئناً، من هم در مدرسه کلاس های انگلیسی داشتم، اما زمانی که این کلاس ها شروع شد، من قبلاً چیزهای اولیه را یاد گرفته بودم.

هنگامی که از طریق این روش یاد می گیرید، بسته به اینکه قبلاً چقدر می دانید، به روش های مختلفی فکر می کنید که کلمات زیرنویس ها با یکدیگر هماهنگ می شوند.

بیشتر اوقات، ایده هایی به ذهن شما خطور می کند که اشتباه می شوند – اما این اشکالی ندارد. وقتی در نهایت ایده درست را در ذهن خود به دست آورید، این ایده باقی خواهد ماند علاوه بر این، برخی از روش‌هایی را که در آن زبان همیشه آنطور که انتظار دارید کار نمی‌کند را یاد گرفته‌اید.

ممکن است تصمیم بگیرید که زمان زیادی را برای یادگیری از طریق این روش صرف نکنید. من نمی گویم کارآمدترین است، اما احتمالاً یکی از سرگرم کننده تر است.

این یک مکمل فوق العاده برای هر روش یادگیری زبان دیگری است. به آن به عنوان یک پازل فکر کنید که به مرور زمان در حل آن بهتر خواهید بود.

فقط یادتان باشد که در هنگام تماشای فیلم، ژاپنی را یاد بگیرید .

هنگام جستجوی فیلم‌ها، سعی کنید به جای سبک گفتار منحصربه‌فرد که در اکثر انیمه‌ها استفاده می‌شود، فیلم‌هایی را پیدا کنید که در آنها به زبان ژاپنی واقعی صحبت می‌کنند  .

(با توجه به آنچه گفته شد، یادگیری زبان ژاپنی از طریق برنامه های انیمه  در صورت استفاده از تاکتیک های مناسب کاملاً ممکن است).

در مورد برخی از توصیه‌های فیلم، چند مورد از فیلم‌های مورد علاقه من عبارتند از: «یوجیمبو» (1961)، «بالا و پایین» (1963)، «ایکیرو» (1952) و «روحیه دور» (2001).

اگر به انیمیشن و فرهنگ سنتی ژاپن علاقه دارید، قطعاً می توانم هر اثری از هایائو میازاکی را توصیه کنم.

3. تلویزیون ژاپن

این احتمالاً برای کسانی از شماست که قبلاً کمی یاد گرفته اند.

بسیاری از تلویزیون های ژاپنی متشکل از پانل های مناظره ای هستند که به طور جمعی درباره اخبار، مصاحبه با مهمانان یا خبرنگاران و غیره بحث می کنند.

این بحث ها به زبان ژاپنی روزمره و پرسرعت صحبت می شود زیرا برای مردم ژاپن در نظر گرفته شده است. درک آن بسیار دشوار است حتی اگر قبلاً با زبان آشنایی داشته باشید، به این دلیل ساده که این زبان بسیار سریع است.

با این حال، ممکن است این چیزی باشد که واقعاً برای تمرین مهارت های شنیداری خود به آن نیاز دارید . اگر بتوانید آنچه را که مردم در برنامه های گفتگو می گویند دنبال کنید، پس مهارت های شنیداری ژاپنی شما در حال حاضر بسیار خوب است.

سعی کنید هر چند وقت یکبار در طول صبحانه برنامه مورد علاقه خود را تنظیم کنید و ببینید که آیا می توانید ادامه دهید یا خیر.

مهم نیست از چه نوع برنامه های تلویزیونی، کارتون ها، فیلم ها و سایر ویدیوهایی که از تماشای آن لذت می برید، چیزی متناسب با علایق شما در مجموعه ویدیوهای زبان ژاپنی FluentU وجود خواهد داشت .

FluentU ویدیوهای معتبر – مانند موزیک ویدیوها، تریلرهای فیلم، اخبار و گفتگوهای الهام بخش – را می گیرد و آنها را به درس های یادگیری زبان شخصی تبدیل می کند.

  تبلیغ FluentU

4. ابزار حفظ

یکی از موفق ترین روش هایی که من امتحان کرده ام استفاده از ابزار حفظ بوده است. بیایید در مورد دو مورد از موفق ترین صحبت کنیم.

نرم افزار تکرار فاصله (SRS)

ابزارهای زیادی برای کمک به تکرارهای فاصله دار ایجاد شده اند، که یک تکنیک حفظی است که برای توسعه واژگان بسیار مفید است.

راهنماهای زیادی برای نحوه عملکرد تکرار فاصله دار وجود دارد، بنابراین مختصر خواهم بود.

هنگامی که در حال یادگیری یک زبان جدید هستید، یکی از نگرانی های اصلی این است که بتوانید همه آن کلمات را به خاطر بسپارید. ممکن است به طور شهودی فکر کنید که فقط باید یک کلمه را بارها و بارها بنویسید یا بگویید تا زمانی که به حافظه متعهد شود، درست است؟

اشتباه.

حافظه انسان اصلا اینطوری کار نمی کند!

بسیار کارآمدتر است که کلماتی را که سعی می کنید یاد بگیرید با فاصله بین هر تکرار به خودتان یادآوری کنید.

به این ترتیب، تنها زمانی به شما یادآوری می‌شود که واقعاً نیاز داشته باشید.

چند راه مختلف برای انجام این کار وجود دارد. به طور کلی، افرادی که از این طرح‌ها پیروی می‌کنند، هر روز ۱۰ تا ۲۰ دقیقه با استفاده از نرم‌افزارهایی مانند Anki تمرین می‌کنند.

در طول دو ماه اول اقامتم در ژاپن، این تنها کاری بود که من انجام دادم، و فقط با یادگیری جملات بسیار زیاد، توانستم بعد از ماه اول مکالمات بسیار ابتدایی داشته باشم.

باید توضیح بدهم، من برای هر مناسبت فقط یک جمله یاد نگرفتم، با دیدن هر کلمه در زمینه های مختلف معنی و نحوه استفاده از آن را به مرور زمان یاد گرفتم. بهتر از همه، مغز شما این کار را تقریبا به صورت خودکار انجام می دهد!

من هنوز از استفاده از این تکنیک های حفظی چیزهای زیادی یاد می گیرم و همچنین خیلی سریع یاد می گیرم. اما مهمترین چیز در مورد آن این است که چیزهایی که یاد گرفته ام اکنون در ذهنم مانده است.

می‌توانی نیمه‌شب مرا بیدار کنی و از من سؤال بپرسی—من همه چیز را درست می‌کردم.

یادگاری

یکی دیگر از انتخاب های جالب یادگیری توسط حافظه شناسی است.

با مرتبط کردن کلمات تازه آموخته شده با یک کلمه یا قافیه، یادگیری آن بسیار آسان تر است. عجیب است که مغز ما این‌طور کار می‌کند، اما این دلیلی است که یونانی‌ها می‌توانند ایلیاد را به خاطر بسپارند – آن‌ها کل آن را می‌خواندند!

برای به خاطر سپردن کانجی به جای آن از یادداشت های بصری استفاده کنید.

اینها همیشه واضح نیستند، اما بسیاری از مردم با مرتبط کردن ظاهرشان با یک شکل آشنا، به راحتی به یاد کانجی می‌افتند .

یادآوری کانجی 1: یک دوره آموزشی کامل در مورد چگونگی فراموش نکردن معنی و نوشتن شخصیت های ژاپنیبه عنوان مثال ، کانجی人 (شخص) به نوعی شبیه یک فرد راه رفتن به نظر می رسد. به همین ترتیب، این یکی: 大 (بزرگ)، به نظر می رسد که آن شخص دست هایش را دراز کرده است که انگار می خواهد بگوید “حداقل این اندازه بزرگ است.”

برای مطالعه بیشتر در مورد این موضوع، یک کتاب عالی به نام “به یاد کانجی”  نوشته شده توسط JW Heisig وجود دارد.

من می‌خواهم تاکید کنم که هدف این تمرین معنا بخشیدن به یادگاری نیست – سازماندهی بیشتر کانجی‌هایی که یاد می‌گیرید از این طریق بسیار دشوارتر است – بلکه فقط داشتن راهی برای به خاطر سپردن است.

5. مکالمات

بهترین معلمان شما زبان مادری این زبان خواهند بود. از پرسیدن سؤال نترسید و زمینه‌ای را که در آن سؤال می‌کنید به خاطر بسپارید تا بعداً راحت‌تر به خاطر بیاورید.

مکالمه به زبان ژاپنی در یک نقطه خاص باید به مهمترین روش تمرین شما تبدیل شود. ممکن است قبلاً این کار را در کلاس انجام دهید. اگر نه، پس عجله کنید و خودتان آن را شروع کنید.

دلیل اهمیت این موضوع این است که وقتی سعی می کنید ژاپنی صحبت کنید، مجبور می شوید خلاق باشید. شما مجبور به اختراع جملات جدیدی هستید که هنوز از وجود آنها خبر نداشتید!

باور نمی کنی؟ کریس لونزدیل توضیح می دهد که چگونه در طی شش ماه در سخنرانی خود در TEDx زبان چینی را تا حد تسلط آموخته است. تمرین مکالمه تمام چیزی بود که او استفاده کرد.

هنگامی که از زبان خود خلاقانه استفاده می کنید، به خاطر سپردن کلمات و جملات آسان تر خواهید بود و دلیل ساده ای برای آن وجود دارد.

انسان‌ها همیشه راحت‌تر چیزهایی را که یاد می‌گیرند در زمینه‌ای که برایشان مفید است به خاطر می‌آورند. وقتی بتوانید با موفقیت چیزی را با استفاده از یک کلمه خاص منتقل کنید، متوجه خواهید شد که این کلمه می ماند و به خاطر سپردن آسان تر می شود.

دلیل دیگری که چرا یادگیری از این طریق بسیار مهم است این است که می توانید دانش خود را در مورد زبان مورد آزمایش قرار دهید.

در نهایت، پس از تمام تلاش‌هایتان، ممکن است در نهایت سعی کنید به ژاپنی فکر کنید . ممکن است یک روز متوجه شوید که سعی کرده اید افکار خود را به زبان ژاپنی فرموله کنید.

این زمانی است که می‌دانید خودتان را درخواست می‌کنید، پس به خودتان تبریک بگویید!

6. وب سایت های ژاپنی آسان

صبر کن شاید فکر می کنی چرا وقتی تازه شروع به کار می کنم سعی می کنم وب سایت های ژاپنی را بخوانم؟

حقیقت این است که وب‌سایت‌های ژاپنی زیادی برای دانش‌آموزان وجود دارد. این وب‌سایت‌ها از ژاپنی واقعی استفاده می‌کنند که فقط برای مبتدیان ساده شده است.

با خواندن ژاپنی واقعی از لحظه ای که هیراگانا و کاتاکانا را یاد می گیرید، خود را برای موفقیت در تسلط آماده می کنید.

وب سایت های خبری ابزاری عالی برای مبتدیان هستند.

NHK، شرکت پخش برتر ژاپن، یک صفحه خبری ارائه می دهد که هدف آن کسانی است که این زبان را یاد می گیرند. هر مقاله دارای یک همراه صوتی است، بنابراین می توانید تمرین خواندن و شنیدن را با هم ترکیب کنید.

Easy Japanese نیز وجود دارد ، که اخبار ژاپنی را از منابع مختلف ارائه می‌کند که بر اساس سختی مرتب شده‌اند، و آن را به شریک قابل اعتمادی تبدیل می‌کند که مهارت‌های زبانی خود را بهبود می‌بخشد. همچنین دارای یک فرهنگ لغت داخلی است که به شما امکان می دهد با یک کلیک ساده هر کلمه ای را پیدا کنید.

اگر خبر مورد علاقه شما نیست، می‌توانید Watanoc ، یک مجله دیجیتالی به زبان ژاپنی آسان، یا مجموعه‌های داستان‌های پریان Hukumusume را به ژاپنی و انگلیسی بخوانید.

کتاب‌های درسی برای مطالعه فوق‌العاده هستند، اما در نهایت باید این مهارت‌های جدید را با مواد معتبر تقویت کنید.

با غواصی مستقیم به زبان مبدأ، تجربه یادگیری مفیدتری خواهید داشت و بلافاصله در راه ارتقاء سطح زبان ژاپنی خود خواهید بود.

7. جوامع یادگیری ژاپنی

خودآموزی ممکن است هدف شما باشد، اما این بدان معنا نیست که شما باید به تنهایی آن را انجام دهید!

یافتن افراد دیگر برای کمک به شما در طول سفر به شما امکان می دهد سؤال بپرسید، نکاتی را دریافت کنید، مشکلات را به اشتراک بگذارید و موارد دیگر.

جایی که شما بوده اید، سایر زبان آموزان ژاپنی نیز بوده اند. من مطمئناً از هر مانعی در مسیر عبور کرده‌ام – و هنوز هم روی چند مانع گیر کرده‌ام!

Reddit نه تنها برای تماشای تصاویر حیوانات زیبا، بلکه برای یافتن زبان آموزان مشتاق نیز خوب است. r/LearnJapanese بیش از 400 هزار مشترک دارد، با منابع فراوان و نکات مطالعه برای کمک به تازه واردان به این زبان.

می‌توانید سؤال کنید و بررسی کنید که دانش‌آموزان خودآموخته شما چه چیزهایی را مفید یافته‌اند.

ژاپنی مبتدی را به خودتان بیاموزیدHiNative سایتی است که بررسی زبان توسط افراد بومی زبان های مختلف را ارائه می دهد. این یک پایگاه کاربر ژاپنی بسیار فعال دارد، بنابراین شما می‌توانید از مردم ژاپنی واقعی شفاف‌سازی کلمات، صحت جملات خود را بررسی کنید، تلفظ‌ها را بشنوید و موارد دیگر!

ژاپنی مبتدی را به خودتان بیاموزیددر نهایت، Renshuu یک تجربه یادگیری ژاپنی مبتنی بر بازی را با یک جامعه فعال ارائه می دهد.

از طریق ویژگی‌هایی مانند گوشه‌های سؤال و اعلان‌های نوشتن، می‌توانید با نوشتن جملات ژاپنی خود با سایر کاربران درگیر شوید. شما همچنین می توانید از لیست های مطالعاتی ایجاد شده توسط دیگران استفاده کنید و همچنین لیست های خود را به اشتراک بگذارید.

با تعامل با یک جامعه یادگیری، خواهید دید که حتی اگر به خود ژاپنی یاد می دهید، هرگز واقعا تنها نیستید.

8. دوره های آنلاین ژاپنی

وقتی به تنهایی درس می خوانید، همیشه ادامه دادن در مسیر کار آسانی نیست. به هر حال، شما باید برنامه مطالعه و برنامه درسی خود را تنظیم کنید – و چگونه می دانید که آیا واقعاً در حال پیشرفت هستید؟

اینجاست که دوره‌های آنلاین می‌توانند به شما کمک کنند.

دوره‌های آنلاین چه پولی باشند و چه رایگان، سفری با راهنمایی از طریق زبان ژاپنی ارائه می‌دهند. بهترین از همه، شما می توانید آنها را از هر نقطه در هر زمان دسترسی داشته باشید!

همه عاشق قیمت های پایین هستند، بنابراین دوره های رایگان همیشه چیزی است که باید مراقب آن بود. بسیاری از برنامه های یادگیری ژاپنی رایگان وجود دارد که این فرصت را برای یافتن رویکرد یادگیری که برای شما بهترین کار است را ارائه می دهد.

NHK، که قبلا مطرح کردم، یک برنامه یادگیری ژاپنی را برای مبتدیان ارائه می دهد.

در هر درس، به دانش‌آموزان طرحی نشان داده می‌شود که موقعیت‌های روزمره را به تصویر می‌کشد. سپس فهرست واژگان، اصطلاحات کلیدی و آزمون‌ها در اطراف طرح ساخته می‌شوند. با 48 درس در مجموع، این دوره شما را از طریق تمام اصول اولیه ژاپنی راهنمایی می کند!

چالش ارین از سال 2006 وجود داشته است و منبعی عالی برای آموزش زبان ژاپنی است.

درس‌ها رویکردی «می‌توانم» دارند، به شما نشان می‌دهند که دقیقاً با ژاپنی‌های نمایش داده شده در هر درس چه کاری می‌توانید انجام دهید. ویدیوهای آنها نه تنها آموزش زبان ژاپنی را ارائه می دهد، بلکه بینشی در مورد فرهنگ نیز ارائه می دهد.

اگر پول نقد دارید، می توانید با یک معلم خصوصی یا دوره آموزشی ثبت نام کنید. این ترکیبی از ساختار یک دوره کلاسی سنتی با تمام آزادی خودآموزی است.

Italki برای زبان آموزان مشتاق تدریس خصوصی ارائه می دهد.

از طریق italki، می توانید یک معلم خصوصی ژاپنی پیدا کنید و یک برنامه یادگیری شخصی تنظیم کنید تا دقیقاً همان چیزی را که از زبان ژاپنی می خواهید بدست آورید. بسیاری از معلمان یک درس آزمایشی را با تخفیف ارائه می دهند، بنابراین می توانید مطمئن شوید که معلمی را که برای شما مناسب است دریافت می کنید.

برای تدریس خصوصی و همچنین دروس گروهی، Coto Academy ارزش بررسی دارد. درس‌ها به دوره‌های گفتاری و دوره‌های مطالعاتی تقسیم می‌شوند و شما را قادر می‌سازد تا یک تجربه یادگیری کامل داشته باشید. آنها مطالب آموزشی را در اختیار شما قرار می دهند و یک مربی ژاپنی برای شما تنظیم می کنند که در برنامه شما با شما کار خواهد کرد.

به علاوه، برای کسانی که می‌خواهند در یک گروه کوچک درس بخوانند، Coto Academy یک کلاس آنلاین کاملاً تعاملی فراهم می‌کند تا بتوانید با معلم و دانش‌آموزان خود درگیر شوید.

بنابراین اگر می‌خواهید ژاپنی یاد بگیرید، اما مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، دوره‌های آنلاین می‌توانند ساختاری را ارائه دهند که واقعاً از آن سود خواهید برد!