5 زبان برتر در اروپا چه هستند

خرید کتاب زبان با تخفیف :

​​​​​​​۱.  زبان روسی

زبان روسی (ру́сский язы́к) یکی از زبان های اسلاوی و زبان رسمی کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و برخی از کشوهای کوچکتر بلوک شرق است. این زبان همچنین زبانی غیر رسمی ولی مورد استفاده در کشورهای اکراین، لاتیویا، استونی است. زبان روسی از نظر تاریخی به خانواده زبان های هندی اروپایی متعلق است و یکی از سه زبان باقی مانده از زبان های شرق اسلاوی است.

زبان روسی

زبان روسی با 144 میلیون متکلم در اروپا بزرگترین زبان مادری اروپا از نظر جمعیت متکلمان به حساب می آید. زبان روسی همچنین از نظر تعداد افرادی که آن را به عنوان زبان مادری استفاده می کنند هشتمین زبان بزرگ دنیا به شمار می رود. این زبان همچنین یکی از 6 زبان رسمی سازمان ملل است. با توجه به اهمیت و نفوذ روسیه در جهان زبان روسی همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

خرید کتاب زبان با تخفیف​​​​​​​​

​​​​​​​​زبان آلمانی به نسبت زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و فرانسه متکلمین زیادی در دنیا ندارد. اما دلیل آنکه یکی از پرطرفدارترین و کاربردی‌ترین زبان‌های دنیا به شمار می‌آید خود کشور آلمان و موقعیت‌های استثنایی و متنوعی است که برای همه مردم دنیا فراهم کرده است. آلمان از صنعتی‌ترین کشورهای اتحادیه اروپا و دنیا است. اقتصاد قوی آلمان سبب شده است تا این کشور مقصد بسیاری از مهاجران از سراسر دنیا باشد. وضعیت خوب و اعتبار علمی بالای دانشگاه‌های این کشور و البته امکان تحصیل رایگان در بسیاری از این دانشگاه‌ها از دیگر دلایلی است که بسیاری از افراد آلمان را در لیست کشورهای مقصد مهاجرت خود قرار می‌دهند. از دیگر دلایل مهاجرت به آلمان ارزان بودن معیشت در این کشور است. زندگی کردن در آلمان به نسبت بسیاری از کشورهای اطراف آن مانند ایتالیا، فرانسه و انگلیس بسیار ارزان‌تر است.

برای مهاجرت به آلمان اولین چیزی که لازم دارید یادگیری زبان آلمانی است. چه قصدتان تحصیل در این کشور باشد و چه برای کار کردن به این کشور مهاجرت بکنید باید زبان آلمانی بدانید. دانشگاه‌های درجه‌ی یک این کشور اگرچه رایگان هستند اما دروس خود را به زبان آلمانی ارائه می‌کنند و برای ورود به این دانشگاه‌ها سطح دانش عمومی و تخصصی شما در زبان آلمانی سنجیده می‌شود.

زبان آلمانی

بسیاری بر این باورند که یادگیری زبان آلمانی و مکالمه به این زبان کار بسیار دشواری است. باید بگوییم که خیر! به راستی یادگیری زبان آلمانی ساده‌تر از آنی است که اغلب تصور می‌شود. فروشگاه خرید کتاب زبان ملت آموزش زبان آلمانی، با بهره‌گیری از بهترین منابع آموزشی همه چیز را برای یک آموزش اصولی برای شما علاقه‌مندان به یادگیری زبان آلمانی فراهم آورده است.

در دوره‌های زبان آلمانی همه چیز بصورت کاربردی آموزش داده می‌شود و تلاش بر این است که زبان کارکرد اصلی خود را که همان برقراری ارتباط کلامی است حفظ کند. بسیاری از متدهای آموزشی بدلیل ناکارآمد بودن پس از مدتی زبان آموز را از ادامه تحصیل و فارگیری زبان بازمی‌دارد.

۳.  زبان فرانسوی

زبان فرانسه جز پنج زبان اول دنیا در سازمان ملل محسوب می‌شود.این زبان در کنار زبان‌هایی مانند انگلیسی-عربی-اسپانیایی- آلمانی و ماندارین …)قرار گرفته است. این زبان توسط ۱۳۶ میلیون نفر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. درحدود ۱۹۰ میلیون نفر، فرانسوی را به عنوان زبان دوم خود صحبت می‌کنند و ۲۰۰ میلیون نفر هم از آن به عنوان یک زبان دوم اکتسابی استفاده می‌کنند. کشورهای مثل کانادا، کبک، اونتاریو ، نیوبرانزویک ، بلژیک، لوکزامبورک و سوئیس از این زبان استفاده می‌کنند.

زبان فرانسه

زبان فرانسه در نقاط مختلف دنیا از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد . زبان فرانسوی از لحاظ سهولت یادگیری بعد از انگلیسی و اسپانیایی سومین زبان می‌باشد. زبان فرانسوی در ایران،بعد از انگلیسی بیشترین درصد زبان آموزان را در کلاس‌های آموزشی و دانشگاهی به خود اختصاص داده است دلیل آن هم اهمیت این زبان بین سیاستمداران و اهل شعر و ادب در گذشته و زمان حال است. این زبان در زمان قاجار به دلیل روابط بین ایران و فرانسه در کتب درسی آموزشی برای دانش آموزان وجود داشته است.

نکاتی درباره زبان فرانسه

الفبای زبان فرانسه بر اساس الفبای لاتین می باشد و ۲۶ حرف دارد.علاوه بر حرف‌های ساده حروف ترکیبی بسیاری که از ترکیب دو حرف o و e و حرف‌های زبر و نرم می‌باشد جالب است بدانید که بیش از 20 درصد از حروف الفبای زبان فرانسه از زبان‌های دیگر وام گرفته شده است برای مثال ۵/۱ درصد را از آلمانی، ۱/۰ درصد از عربی و ۱۲ درصد از اسپانیایی و باقی از زبان‌های دیگر گرفته شده است.

در زبان فرانسه اسامی دارای جنسیت گرامری هستند که می‌تواند مذکر یا مونث باشد.حرف تعریف le نشان دهنده اسامی مذکر، حرف تعریف la نشان دهنده اسامی مؤنث و حرف تعریف les نشان دهنده اسامی جمع می باشد .
فرانسوی‌ها در کشور خود مقید به قواعد و دستور زبان هستند و معمولا مؤدبانه و آرام صحبت می‌کنند. به‌عنوان‌ مثال واژه‌ی سلام همیشه با القاب اجتماعی و خوش‌رویی تمام به کار برده می شود، برخورد غیر عمد در خیابان حتما با گفتن «pardon» همراه می‌شود یا بهترین کلمه در خداحافظی با افراد ناشناس «Au revoir» است.

خرید کتاب زبان با تخفیف

۴. زبان ترکی

زبان ترکی استانبولی یکی از زبان­های گروه آلتای خانواده اورال-آلتای است که از بالکان تا منطقه دریای خزر مورد استفاده قرار می­گیرد.

براساس اسناد موجود، قدمت این زبان به ۸۵۰۰ سال قبل برمی­گردد و این اسناد، کلمات گزیده­ای است که به خط میخی بر روی کتیبه­ های سومری نوشته شده است.

ریشه زبان ترکی عثمانی به زبان ترکی منطقه اوغوز برمی­گردد. زبان ترکی استانبولی که در منطقه جغرافیایی امپراطوری عثمانی و به­ویژه ترکیه مورد تکلم قرار می­گیرد، پنجمین زبان پرکاربرد دنیا است.

زبان ترکی، یک زبان فنی با کاربرد وسیع می­باشد که در قالب “فاعل- گزاره-فعل” مورد استفاده قرار می­گیرد.

زبان ترکی استانبولی در اروپا و آسیا از جمله مناطق بالکان، جزایر دریای اژه، آناتولی، قبرس و خاورمیانه به­ عنوان زبان نوشتاری و یا زبان مکالمه ملت­ها مورد استفاده قرار می­گیرد.

“گویش استانبولی” به­ عنوان منبع و مرجع زبان نوشتاری ترکیه استانبولی ترکیه محسوب می­شود.

۵. زبان ایتالیایی

زبان ایتالیایی همانند دیگر زبان های رومی ریشه لاتین دارد. بیش از ۸۵ میلیون نفر در جهان به زبان ایتالیایی سخن می گویند. فارغ از اینکه زبان رسمی کشور ایتالیا محسوب می شود، زبان غیررسمی مناطقی همانند سن مارینو، سوئیس، اسلوونی و واتیکان سیتی نیز هست.

ایتالیایی در آرژانتین و ایالت متحده آمریکا نیز یکی از زبان های رایج به شمار می رود. همچنین گفتنی است که در جدول محبوب ترین زبان های غیر انگلیسی، رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

الفبای ایتالیایی ۲۱ حرف دارد

در الفبای ایتالیایی فقط ۲۱ حرف وجود دارد. حروف انگلیسی همانند جی، کی، دبلیو، اکس و وای در ایتالیایی وجود ندارند. بنابراین، اگر یکی از این حروف را در نوشته های ایتالیایی مشاهده کردید، باید بدانید که از زبان های دیگر همانند انگلیسی یا اسپانیایی به عاریه گرفته شده است

​*** خرید کتاب زبان با تخفیف ***