چهار زبان برتر آسیایی

خرید کتاب زبان با 50 درصد تخفیف

1 – زبان ژاپنی :

اما همه چیز در مورد زبان ژاپنی را ببینیم:

ژاپنی سومین زبان پرمصرف در اینترنت است، و ژاپن سومین اقتصاد جهان است. آدم‌های بیشتری کارتون‌های مانگا را خریداری می‌کنند برای مثال فرانسه دومین بازار بزرگ مانگا هست. که درست بعد از مجمع‌الجزایر ژاپن قرار دارد. این عشق برای ژاپن طبعاً ایجاد علاقه به مطالعه‌ی ژاپنی می‌کند که بیش از ۱۲۰٫۰۰۰ میلیون گویشور دارد. یادگیری ژاپنی به‌خاطر تفاوت‌های بزرگ آن با زبان‌های دیگر برای بسیاری به موفقیت ختم نمی‌شود. این مقاله با شالوده‌ای صحیح به شما کمک خواهد کرد تا ژاپنی را یاد بگیرید.

ژاپنی به خانواده‌ی زبان ژاپنیک کوچک تعلق دارد، که از زبان های ژاپنی و ریوکیو شکل گرفته است، و در مجمع الجزایری که از جنوب ژاپن تا تایوان کشیده می‌شود، صحبت می‌شود. در حالی که برای زبان‌های کره‌ای و آلتایی یک خویشاوندی در نظر گرفته شده است (ترکی، مغلی…)، زبان‌های ژاپنیک به طور گسترده‌ای یک زبانی انفرادی را شکل می‌دهند. به بیانی دیگر، ژاپنی به هیچ زبان دیگری شباهت ندارد، علی رغم ارتباط معنایی قوی‌اش که از چینی آمده است. اگر شما به زبان‌های اروپایی عادت کرده‌اید (به خصوص زبان‌های عاشقانه، مانند فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی، یا زبان های وابسته به آلمان، مانند آلمانی و انگلیسی)، یادگیری ژاپنی کاملاً شما را گمراه می‌کند. اگر شما می‌خواهید بدانید که چه طور ژاپنی یاد بگیرید، هر چیزی را که فکر می‌کردید درباره ی زبان‌های خارجی می‌دانید، فراموش کنید!

همچنان در راستای همان خط فکری، ساختار عبارات ژاپنی خیلی از انگلیسی متفاوت است. درحالیکه مردم انگلیسی زبان از این ترتیب استفاده می‌کنندک فاعل- فعلJ- مفعول (SVO), ژاپنی‌های این ترتیب را دارند: فاعل- مفعول- فعل (SOV). اساساً فعل در آخر عبارت قرار می‌گیرد. برای مثال: “I eat an apple” به صورت私は林檎を食べます ترجمه می‌شود ( و بصورت

watashi ha ringo wo tabemasu خوانده می‌شود) که تحت‌الفظی به صورت “I apple eat” ترجمه می‌شود. همچنین با اینکه فاعل در انگلیسی بسیار مهم است، در ژاپنی غالباً حذف می‌شود.

خرید کتاب زبان با 50 درصد تخفیف

2 – زبان چینی :

زبان چینی یکی از بزرگترین زبان های زنده جهان است که در پر جمعیت ترین کشور جهان یعنی کشور چین تکلم می شود. آموزش زبان چینی برای افرادی که تمایل دارند با این مردم دوست داشتنی که از تاریخ و فرهنگ و پیشینه تاریخی درخشانی برخوردار هستند در ابتدا ممکن است سوالات گوناگون و متعددی را برای زبان آموزان در پی داشته باشد.

این کشور یکی از کشورهای توریستی جهان است که به دلیل قرار گرفتن در ردیف کشورهای تجاری معتبر و نیز نقش استراتژیکی که در سطح بین المللی ایفا می کند مورد توجه بسیاری از علاقمندان قرار گرفته است.

شاید شناخت ما ایرانی ها از کشور چین بیشتر به جنبه تاریخی آن و فراز و فرودهایی که سلاطین  این سرزمین پهناور  با آن مواجه بوده اند برگردد. اغلب ما این داستان ها را در فیلم های چینی و کتاب های مختلفی که در این زمینه به رشته تحریر درآمده اند مطالعه کرده ایم. اصلا یکی از خاطرات ما مربوط به فیلم های رزمی این کشور است.

در واقع با دیدن چهره بروسلی یا جکی چان بی درنگ کشور چین در ذهنمان تداعی می شود. کشور چین با مراسمات، اعیاد و جشن های مختلف و متعددی که دارند یکی از بی نظیرترین ملت ها در جهان به شمار می روند که از غنای فرهنگی بی نظیری برخوردار هستند.

ولی قضیه یه همین جا ختم نمی شود. برای بسیاری از کسانی که در پی موفقیت های تجاری هستند یا شوق و ذوق سیر و سیاحت دارند کشور چین یک مقصد بی نظیر و رویایی به شمار می رود. از همین رو لزوم آموزش زبان چینی و همچنین استفاده از شیوه های مختلف آموزشی برای این زبان مطرح می شود.

3 – زبان کره ای :

زبان کره‌ای یا هانگول به کره‌ای: (한국어/조선말زبان رسمی دو کشور کره شمالی و کره جنوبی است. کره‌ای همچنین یکی از دو زبان رسمی در منطقه خودمختار کره‌ای یانبین در چین است. حدود ۸۰ میلیون گویشور زبان کره‌ای همراه با گروه بزرگی در استرالیا، برزیل، کانادا،چین، ژاپن، ایالات متحده، جمهوری‌های شوروی سابق و اخیراً فیلیپین وجود دارند.

دو نام زبان کره‌ای، Hangugeo و Chosŏnmal که به طور عمودی به‌خط کره‌ای نوشته شده‌است.

در مورد طبقه‌بندی زبان کره‌ای در گروه‌های زبانی، اختلاف نظر وجود دارد. برخی از زبان‌شناسان آن را در خانواده زبان‌های آلتایی قرار می‌دهند و برخی دیگر آن را زبانی تک‌خانواده به شمار می‌آورند. کره‌ای از لحاظ ساخت‌واژه (صرف)، یک زبان پیوندی و از لحاظ ترکیب جمله (نحو) جزو گونه زبانی «نهاد مفعول فعل» است. زبان کره‌ای همانند زبان‌های ژاپنی و ویتنامی، در خصوص وام‌واژه‌های چینی از این زبان تأثیر گرفته‌است.

واژه‌های اصیل کره‌ای در حدود ۳۵٪ واژگان این زبان را تشکیل می‌دهند، در حالی که در حدود ۶۰٪ واژگان زبان کره‌ای را واژه‌های «واژگان چینی-کره‌ای» (واژگان چینی یا واژگانی که ریشه چینی دارند) به خود اختصاص داده‌اند. ۵٪ باقی‌مانده، شامل وام‌واژه‌های دیگر زبان‌هاست که ۹۰٪ آنها از زبان انگلیسی وارد شده‌اند.

خرید کتاب زبان با 50 درصد تخفیف

رده‌بندی

بیشتر زبان‌شناسان کره‌ای را در رده زبان‌های منفرد و بی خویشاوند رده‌بندی می‌کنند. ولی تلاش‌هایی هست تا کره‌ای را به یکی از خانواده‌های زبانی در منطقه متصل کند.

از زمانی که مقاله رامشتد در سال ۱۹۲۳ منتشر شد برخی زبان‌شناسان از این نظریه پشتیبانی کردند که زبان کره‌ای می‌تواند در خانواده زبان‌های آلتایی باشد یا با زبان پرتوآلتایی خویشاوندی دارد. زبان کره‌ای به زبان‌های آلتایی شباهت دارد ولی زبان‌شناسان امروزه بر این باورند که شباهت‌های ریخت‌شناسی نمی‌تواند لزوماً دلیلی بر خویشاوندی یک زبان با زبانی دیگر باشد .زیرا این شباهت‌های ریخت‌شناسی به سادگی می‌تواند از ارتباط گویشوران دو زبان با هم و قرض گرفتن به وجود آمده باشد.

4 – زبان عربی :

بیش از 250 میلیون نفر در سراسر دنیا به زبان عربی صحبت می کنند.دانش زبان عربی از اهمیت خاصی بین مسلمانان جهان برخوردار است.در عین حال دانستن زبان عربی از لحاظ چرخه اقتصادی و بازرگانی در منطقه خاورمیانه و همچنین سراسر دنیا دارای اهمیتی ویژه می باشد.زبان عربی از جهت نوشتار برای فارسی زبانان ساده تر می باشد ، زیرا از الفبای مشترکی برخوردار هستند.

لازم به ذکر است زبان عربی، زبان رسمی بیش از 25 کشور جهان از جمله :

  • عربستان
  • بحرین
  • امارات متحده عربی
  • الجزیره
  • عراق
  • لبنان
  • کویت و … می باشد.