47%

Sentience: The Invention of Consciousness (بدون حذفیات)

Original price was: 230000 تومان.Current price is: 123000 تومان.

معرفی بررسی و نقد محصول

کتاب Sentience احساس اثر Nick Humphrey

کتاب Sentience

داستان تلاشی برای کشف تاریخچه تکاملی آگاهی از سوی یکی از روانشناسان نظری برجسته جهان.

ما احساس می کنیم، پس هستیم. احساسات آگاهانه، حس ما را از خود مستقر می کند. آنها برای تصور ما از خودمان به عنوان موجودات روانی بسیار مهم هستند: حال، موجود و مهم. اما آیا فقط انسان ها این احساس را دارند؟ آیا حیوانات دیگر؟ آیا ماشین آلات آینده؟ نیکلاس هامفری با در هم تنیدن ماجراجویی فکری و علم پیشرفته، در Sentience تلاش خود را برای یافتن پاسخ شرح می‌دهد: از کشف کور بینایی در میمون‌ها و کار پیشگام او در زمینه هوش اجتماعی تا پیشرفت‌هایی در فلسفه ذهن.

هدف حل مشکل سخت است: توضیح واقعیت شگفت‌انگیز و وهم‌آور «آگاهی خارق‌العاده» – قرمزی خشخاش، شیرینی عسل، درد نیش زنبور. این بعد جادویی تجربه به چه معناست؟ این برای چیست؟ و چرا تکامل یافته است؟ همفری در اینجا راه حل جدید خود را ارائه می دهد. او پیشنهاد می کند که آگاهی پدیداری، به دور از ابتدایی بودن، یک تحول تکاملی نسبتاً دیرهنگام و پیچیده است. پیامدهای وجود احساسات در حیوانات غیر انسانی شگفت انگیز و تحریک کننده است.

نقد خوانندگان کتاب Sentience

تاریخ علم همواره بر خطوط سخت و مقوله‌های روشن تکیه داشته است و از دیرباز یکی از سخت‌ترین آن‌ها، خط بین احساس و غیرحس بوده است. اما همانطور که نیکلاس هامفری روانشناس نظری در Sentience بررسی می کند، این خط ممکن است به همان اندازه که در ابتدا تصور می شد واضح نباشد، زیرا اکتشافات در یادگیری ماشینی، نوروبیولوژی و آگاهی حیوانات بیشتر از آنچه که پاسخ می دهند، سوالاتی را مطرح می کنند.

به طرز شگفت‌انگیزی قابل دسترسی… با سبک نوشتاری بین یک مکالمه عمیق و یک فرآیند فکری. من بویژه توصیف همفری از رفتنش به البا برای بررسی ادعاهای ماوراء الطبیعه هیو سارتوریوس ویتاکر عجیب و غریب و تجربیات او با دیان فوسی را دوست داشتم (نه همیشه خوشایند) هنگام بازدید برای مطالعه توانایی “روانشناس طبیعی” گوریل ها… خواندن این کتاب لذت واقعی بود.

یک تمرین محرک در آزمایش و حدس و گمان. . . [a] مقدمه جذاب. . . . مفاهیم پیچیده و بعضاً غیر شهودی که با مهارتی قابل تحسین ارائه می شوند.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

Nicholas Humphrey

ناشر

The MIT Press

شابک

978-0262047944

زبان

انگلیسی

قطع

رقعی

نوع جلد

شومیز

نظرات مشتریان

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه ارسال کنند.

پیشنهاد چاپ و موجود کردن کتاب مورد علاقه شما