50%

Winning the War in Your Mind کتاب غلبه بر جنگ ذهنی

Original price was: 240000 تومان.Current price is: 120000 تومان.

معرفی بررسی و نقد محصول

خلاصه و راهنمای مطالعه کتاب Winning the War in Your Mind کتاب غلبه بر جنگ ذهنی اثر Craig Groeschel کریگ گروشل

خرید بدون سانسور کتاب Winning the War in Your Mind کتاب ملت
بررسی اجمالی
کتاب Winning the War in Your Mind : تفکر خود را تغییر دهید، زندگی خود را تغییر دهید در سال 2021 (Zondervan) منتشر شد و توسط کشیش کلیسای بزرگ و نویسنده پرفروش کریگ گروشل نوشته شد. گروشل بیش از دوازده کتاب منتشر کرده است که بسیاری از آنها در ژانر خودیاری قرار می گیرند و برای مخاطبان عام طراحی شده اند، در حالی که دیگران به طور خاص به مسائل زندگی و عمل مسیحی اختصاص داده شده اند. فراتر از خدمت شبانی و نویسندگی، او به طور گسترده به عنوان پادکست شناخته می شود، جایی که او بر اصول رهبری سازمانی تمرکز می کند. شبکه وزارت او، Life.Church (که علاوه بر کلیسا بودن، توسعه‌دهنده یک برنامه کتاب مقدس در سطح جهانی نیز هست)، یکی از بزرگترین وزارتخانه‌های چند سایتی در ایالات متحده در زمان انتشار Winning the War بود.

خرید کتاب Winning the War in Your Mind زبان اصلی

کتاب غلبه بر جنگ ذهنی یک کتاب خودیاری است که در درجه اول برای مخاطبان مسیحی در نظر گرفته شده است، در حالی که برای جذابیت بیشتر خوانندگان طراحی شده است. کتاب Winning the War in Your Mind از اصول کتاب مقدس الهام گرفته است، اما لحن آن از نظر مذهبی جزمی نیست. دکترین آن بر حضور یک خدای مهربان متمرکز است. هدف از مطالب مذهبی آن این است که برای خوانندگان وسیعی قابل دسترسی باشد و برای کسانی که با نظام ایمانی توحیدی آشنا هستند، بینش ارائه دهد. گروشل همچنین استدلال خود را بر اساس یافته های علوم اعصاب معاصر استوار می کند و بر اساس روش هایی که تغییر در عادات فرد می تواند منجر به تغییرات پایدار در فرآیندهای ذهنی فرد شود، مشاوره ارائه می دهد.

خلاصه کتاب Winning the War in Your Mind کتاب غلبه بر جنگ ذهنی

کتاب Winning the War in Your Mind بر چهار نکته اصلی بنا شده است: «اصل جایگزینی» (فصل 1-3)، «اصل دوباره سیم کشی» (فصل های 4-6)، «اصل دوباره چارچوب» (فصل های 7-9)، و «اصل شادی» (فصل 10-12). ساختار کتاب بر پایه‌های دوگانه دانش کتاب مقدس و علوم اعصاب معاصر تنظیم شده است. گروشل بینش هایی را از تجربیات خود در هر فصل به اشتراک می گذارد. جنبه عمیقاً شخصی کتاب غلبه بر جنگ ذهنی نشان می‌دهد که این اصول نه تنها ایده‌هایی هستند که گروشل به آنها توصیه می‌کند، بلکه ایده‌هایی هستند که خود او به آنها عمل کرده است.

اصل جایگزینی – “دروغ ها را حذف کنید، با حقیقت جایگزین کنید” (5) – به خوانندگان توصیه می کند که یک فرآیند تفکر متفکرانه در مورد زندگی ذهنی خود انجام دهند. خوانندگان با شناسایی مشکلی که با آن روبرو هستند و پرسیدن سؤالات کاوشگر از خود، می توانند شروع به درک فرضیات بیان نشده ای کنند که الگوهای فکری آنها را شکل می دهد. هنگامی که آنها ایده های نادرست و خود-روایت های منفی را که انگیزه دهنده رفتارهای ناخواسته هستند تشخیص دادند، می توانند شروع به جایگزینی آن دروغ ها با حقایق تأیید کننده و تشویق کننده کنند.

مرحله دوم، اصل Rewire – “مغز خود را دوباره سیم کشی کنید، ذهن خود را تجدید کنید” (61) – بر اساس یافته های علوم اعصاب است. مغز برای تطبیق خود با رفتارهای تکراری شرطی شده است. افکار منفی یا رفتارهای ناخواسته فرد، اگر به اندازه کافی تکرار شوند، مغز فرد را برای ادامه آن افکار و رفتارها شکل می دهند. گروشل به این فرآیند عصبی مانند رانندگی با وسیله نقلیه ای اشاره می کند که چرخ آن در شیار گیر کرده است. راه حل این است که از سازگاری ذاتی مغز برای حفر یک خندق متقابل استفاده کنید، یک مسیر عصبی که حتی عمیق تر است. این کار از طریق تکرار افکار مثبت و رفتارهای سالم انجام می شود.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           کتاب Winning the War in Your Mind                                                                                                                

گام سوم، اصل Reframe است – “ذهن خود را مجدداً چارچوب دهید، دیدگاه خود را بازیابی کنید” (113). این به فرآیند یادگیری بازنگری در نحوه نگرش فرد به گذشته، حال و آینده می پردازد. با یادگیری نگاه کردن به مشکلات لحظه ای خود، خواننده می تواند دیدگاه گسترده تری به دست آورد که به او کمک می کند تا به روشی یکنواخت پاسخ دهد. گروشل به خوانندگان توصیه می‌کند که داستان‌های زندگی‌شان را در نظر بگیرند و نه تنها به خاطر کارهایی که انجام داده، بلکه برای کارهایی که انجام نداده است، شکر کنند. خوانندگان تشویق می شوند که به دنبال «خوبی جانبی» باشند که زمانی حاصل می شود که نقشه های خود فرد محقق نمی شود، اما خدا محقق می شود. با توجه به زمان حال، گروشل به خوانندگان خود آموزش می دهد که آرام بمانند و وضعیت را ارزیابی کنند – از جمله واکنش های فوری و سطح روده خودشان – تا بتوانند درک کنند که چه چیزی باعث انگیزه رفتار آنها می شود. برای آینده، او به خوانندگان می‌گوید که به مشکلاتی که با آن‌ها روبرو هستند نگاه کنند، نه خود مشکلات را. در عوض، تمرکز بر حقایق بی‌زمان – مانند شخصیت خدا، حضور او و عشق او – می‌تواند به خواننده کمک کند دیدگاهی را حفظ کند که تابع هوس‌های اضطراب و ترس او نیست.

کتاب Winning the War in Your Mind

مرحله آخر، اصل شادی – «روح خود را احیا کن، زندگی خود را باز پس بگیر» (149) – خواننده را به اختصاص زمان و توجه به رشته های معنوی فعال مانند دعا و ستایش خدا دعوت می کند. چنین اقداماتی نه تنها از توصیه های کتاب مقدس، بلکه از علوم اعصاب گرفته شده است. گروشل از مطالعات دکتر اندرو نیوبرگ و دکتر کارولین لیف استفاده می کند که هر دو نشان داده اند عادات مکرر دعا و تمجید تأثیرات مثبتی بر عملکرد مغز و فرآیندهای ذهنی دارد. با استفاده از دعا (به جای نگرانی) و ستایش (به جای اضطراب)، خوانندگان می توانند از چرخه های فکری منفی در زندگی خود رهایی پیدا کنند.

این راهنمای مطالعه به نسخه 2021 از کتاب Zondervan اشاره دارد. کتاب گروشل از روش سنتی استفاده از ضمایر مذکر برای ارجاع به خدا استفاده می کند و این راهنمای مطالعه نیز همین روش را اتخاذ می کند تا خواننده را با سبک های متفاوت بین متن اصلی و نقل قول ها اشتباه نگیرد.

نظرات مشتریان

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه ارسال کنند.

پیشنهاد چاپ و موجود کردن کتاب مورد علاقه شما