59%

کتاب The Playbook: A Story of Theater, Democracy, and the Making of a Culture War (بدون سانسور)

Original price was: 430000 تومان.Current price is: 175000 تومان.

معرفی بررسی و نقد محصول

کتاب The Playbook کتاب نمایشنامه اثر James Shapiro

کتاب The Playbook

گزارشی درخشان و جسورانه از جنگ فرهنگی بر سر جایگاه تئاتر در دموکراسی آمریکا در دهه 1930، که شکاف کنونی ما را پیش بینی می کند، توسط شکسپیر شناس تحسین شده جیمز شاپیرو.

از سال 1935 تا 1939، پروژه تئاتر فدرال بیش از هزار نمایش را در 29 ایالت به روی صحنه برد که سی میلیون (یا تقریباً یک نفر از هر چهار) آمریکایی که دو سوم آنها قبلاً نمایشنامه ای ندیده بودند، دیده شدند. در راس آن یک استاد تئاتر بی ادعا، هالی فلاناگان بود. در اوج خود بیش از دوازده هزار هنرمند مبارز را به کار گرفت که برخی از آنها مانند اورسن ولز و آرتور میلر به زودی مشهور خواهند شد، اما بیشتر آنها فقط مردم عادی بودند که مشتاق بودند دوباره در حرفه خود کار کنند.

کتاب The Playbook

این محصول لحظه‌ای بود که تصور می‌شد هنرها، نه کمتر از صنعت و کشاورزی، برای سلامت جمهوری حیاتی هستند و شکسپیر را در کنار نمایش‌های مدرنی که با مسائل مبرم روز روبرو می‌شدند، به عموم مردم معرفی می‌کردند. مسکن زاغه نشین و بهداشت عمومی به نژادپرستی و تهدید فزاینده فاشیسم.

The Playbook ما را در میان برخی از برجسته‌ترین تولیدات خود می‌برد، از جمله تولید پیشگامانه سیاه‌پوست مکبث در هارلم و اقتباسی از رمان ضد فاشیستی سینکلر لوئیس It Can’t Happen Here که به طور همزمان در 18 شهر اکران شد و بر گستره باورنکردنی تئاتر فدرال تأکید کرد.

و سرزندگی اما این برنامه امدادی که زمانی پر رونق بود، دوام نیاورد و اثر کمی از خود برجای گذاشت. زیرا تئاتر فدرال اولین پروژه نیو دیل بود که مورد حمله قرار گرفت و به این دلیل به پایان رسید که فعالیت‌های «غیرآمریکایی» را ترویج می‌کرد و نه تنها برای مک کارتیسم دهه 1950 بلکه برای دوران قطبی‌سازی بی‌رحمانه خودمان نیز کاشت.

کتاب The Playbook

هدف اولین کمیته امور غیرآمریکایی مجلس نمایندگان آمریکا قرار گرفت و نابودی آن نقطه عطفی در زندگی فرهنگی آمریکا بود – زیرا، همانطور که شاپیرو به طرز درخشانی استدلال می کند، “سلامت دموکراسی و تئاتر، دوقلوهایی که در یونان باستان متولد شده اند، همیشه بوده اند. متقابل وابسته است.”

میراث تعیین کننده این جنگ فرهنگی این بود که چگونه استراتژی های مورد استفاده برای تضعیف و در نهایت نابودی تئاتر فدرال توسط یک نماینده کاریزماتیک و حیله گر از شرق تگزاس، مارتین دیز که اکنون کاملاً فراموش شده است، جمع آوری شد، که در انجام این کار پیشگام کتاب بازی سیاسی جناح راست بود. اکنون آنقدر رایج است که به نظر ابدی می رسد.

کتاب The Playbook

توضیحات تکمیلی

نویسنده

James Shapiro

ناشر

Penguin Press

شابک

978-0593490204

زبان

انگلیسی

قطع

رقعی

نوع جلد

شومیز

نظرات مشتریان

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه ارسال کنند.

پیشنهاد چاپ و موجود کردن کتاب مورد علاقه شما