59%

King Leopold’s Ghost: A Story of Greed, Terror, and Heroism in Colonial Africa (متن کامل)

Original price was: 430000 تومان.Current price is: 175000 تومان.

معرفی بررسی و نقد محصول

کتاب King Leopold’s Ghost شبح شاه لئوپولد اثر Adam Hochschild

کتاب King Leopold’s Ghost

در دهه 1880، زمانی که قدرت‌های اروپایی در حال ساختن آفریقا بودند، لئوپولد دوم، پادشاه بلژیک، قلمرو وسیع و عمدتا ناشناخته اطراف رودخانه کنگو را برای خود تصرف کرد. او با انجام یک غارت نسل کشی کنگو، لاستیک آن را غارت کرد، مردم آن را وحشیانه کرد، و در نهایت ده میلیون نفر جمعیت آن را کاهش داد – در حالی که با زیرکی شهرت خود را به عنوان یک انسان دوست بزرگ پرورش داد.

تلاش‌های قهرمانانه برای افشای این جنایات در نهایت منجر به اولین جنبش بزرگ حقوق بشر در قرن بیستم شد که همه از مارک تواین تا اسقف اعظم کانتربری در آن شرکت داشتند. شبح شاه لئوپولد روایت دلهره آور مردی با ابعاد هیولایی است، مردی حیله گر، جذاب و بی رحم مانند هر یک از شرورهای بزرگ شکسپیر. این همچنین پرتره عمیقاً تکان دهنده کسانی است که با لئوپولد جنگیدند: تعداد انگشت شماری شجاع از مبلغان، مسافران و ایده آلیست های جوان که برای کار یا ماجراجویی به آفریقا رفتند و به طور غیرمنتظره ای خود را شاهد یک هولوکاست یافتند.

کتاب King Leopold’s Ghost

آدام هوشچیلد این داستان ناگفته را با هوش و مهارت یک باربارا تاچمن زنده می کند. او نیز مانند او می‌داند که تاریخ اغلب شخصیت‌های بسیار غنی‌تری از آنچه هر رمان‌نویسی می‌توانست اختراع کند ارائه می‌کند. در میان آنها، ادموند مورل، یک مامور کشتیرانی جوان بریتانیایی که رهبری جنگ صلیبی بین‌المللی علیه لئوپولد را برعهده داشت، سرآمد آنهاست. یکی دیگر از قهرمانان این داستان، وطن‌پرست ایرلندی، راجر کیزمنت، به زندگی خود بر روی چوبه‌دار لندن پایان داد.

دو سیاهپوست شجاع آمریکایی، جورج واشنگتن ویلیامز و ویلیام شپرد، برای آوردن شواهدی از جنایات کنگو به دنیای خارج، خطرات زیادی را متحمل شدند. یک افسر جوان قایق بخار رودخانه کنگو به نام جوزف کنراد در وسط داستان حرکت می کرد. و بالاتر از همه آنها، میلیاردر دوگانه، پادشاه لئوپولد دوم.

شبح شاه لئوپولد با قدرت و شفقت فراوان، تراژدی کنگو را – که مدت ها فراموش شده بود – به وجدان غرب خواهد زد.

کتاب King Leopold’s Ghost

توضیحات تکمیلی

نویسنده

Adam Hochschild

ناشر

Mariner Books

شابک

B0029LHWJK

زبان

انگلیسی

قطع

رقعی

نوع جلد

شومیز

سال چاپ

1999

نظرات مشتریان

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه ارسال کنند.

پیشنهاد چاپ و موجود کردن کتاب مورد علاقه شما