43%

Secular Cycles چرخه های سکولار

Original price was: 260000 تومان.Current price is: 148000 تومان.

معرفی بررسی و نقد محصول

کتاب Secular Cycles چرخه های سکولار اثر  Peter Turchin Sergey A. Nefedov

کتاب Secular Cycles

بسیاری از فرآیندهای تاریخی الگوهای تغییر مکرر را نشان می دهند. دوره‌های چند صد ساله‌ی گسترش جمعیت، قبل از دوره‌های طولانی رکود و کاهش می‌آیند. پویایی قیمت ها منعکس کننده نوسانات جمعیت است. و دولت‌ها مراحل توسعه‌طلبی قوی را پشت سر می‌گذارند که با دوره‌های شکست دولت، بی‌ثباتی سیاسی-اجتماعی بومی و از دست دادن سرزمینی همراه است. پیتر تورچین و سرگئی نفدوف به بررسی پویایی و پیوندهای علّی بین چنین متغیرهای جمعیتی، اقتصادی و سیاسی در جوامع کشاورزی می‌پردازند و توضیحات مفصلی را برای این نوسانات طولانی‌مدت ارائه می‌کنند – چیزی که نویسندگان آن را چرخه‌های سکولار می‌نامند.

چرخه‌های سکولار نظریه ساختاری جمعیت‌شناختی را که برای اولین بار توسط جک گلدستون ارائه شد، توضیح داده و بسط می‌دهد، که توضیحی از نوسانات بلندمدت ارائه می‌دهد. این کتاب با ردیابی پویایی تعداد جمعیت، قیمت‌ها و دستمزدهای واقعی، تعداد نخبگان و درآمدها، امور مالی دولت و بی‌ثباتی سیاسی-اجتماعی، پیش‌بینی‌های خاص و کمی آن نظریه را آزمایش می‌کند. تورچین و نفدوف جوامعی را در انگلستان، فرانسه و روسیه در دوره‌های قرون وسطی و اوایل مدرن مطالعه می‌کنند و به جمهوری و امپراتوری روم نگاه می‌کنند. نویسندگان با ترکیب تاریخ نظری و کمی، مدل خاصی از تغییر تاریخی را بررسی می‌کنند و به طور کلی، کاربرد رویکرد سیستم‌های دینامیکی را در کاربردهای تاریخی بررسی می‌کنند.

یک منبع ضروری و پیشگام برای طیف گسترده ای از دانشمندان علوم اجتماعی، چرخه های سکولار، متخصصان تاریخ اقتصادی، جامعه شناسی تاریخی، مطالعات پیچیدگی، و جمعیت شناسی را مورد توجه قرار می دهد.

توضیحات تکمیلی

عنوان کتاب

Secular Cycles

عنوان کتاب به فارسی

چرخه های سکولار

نویسنده

Peter Turchin , Sergey A. Nefedov

شابک

978-0691136967

زبان

انگلیسی

قطع-نوع جلد

رقعی-شومیز

نظرات مشتریان

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه ارسال کنند.

پیشنهاد چاپ و موجود کردن کتاب مورد علاقه شما